Trendy wiosna/lato 2010

powrót

Makijaż

Skąd się biorą trendy? Jak powstają? Kto i gdzie je tworzy? Kto z nich korzysta? Jak z nich korzystać? Czy trendy mody dotyczą tylko naszego wyglądu? Do czego one służą? Komu są potrzebne? Czy można mówić dzisiaj o polskich trendach i polskim designie? Kto o tym pisze? Kto to pokazuje? Kto to rozpoznaje i kto rozumie?
Kosmetolog - zabiegi
Trendy wiosna/lato 2010

Skąd się biorą trendy? Jak powstają? Kto i gdzie je tworzy? Trendy to wynik pracy wielu ludzi związanych z różnymi dziedzinami. Na ich kształt wpływa kilka czynników: ludzka wrażliwość, kreatywność, wizja przyszłości, postęp naukowy i wydarzenia na świecie. Wszystko zaczyna się w agencji skupiającej specjalistów z różnych dziedzin, w tym także dziennikarzy. Zbierają miesiącami materiały w postaci filmów, fotografii, nagrań dźwiękowych, śledzą rozwój nauki (nowe odkrycia fizyczne, biochemiczne i technologiczne), kultury i sztuki (architektury, sportu, muzyki, malarstwa i rzeźby, filmu, baletu, tańca itp.). Obserwują przyrodę i globalne zmiany klimatyczne (topnienie lodowców, powodzie, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, huragany, trąby powietrzne...), inni podglądają życie zwykłych ludzi, np. jakie powstają nowe subkultury, czym się wyróżniają młodzieżowe grupy, co ludzi interesuje i wzrusza, jakie mają pomysły na nowoczesne życie, a w końcu – jak wykorzystują modę na co dzień. Wymiana poglądów z najwybitniejszymi autorytetami w danej dziedzinie – intelektualistami, artystami, naukowcami i wizjonerami – bywa szalenie emocjonująca, a nawet burzliwa. Wyłania się z niej nowy kierunek, za którym podąży cały świat. Wszystko jest usystematyzowane, omówione do najmniejszego szczegółu, poszukiwany wspólny mianownik i różnice stały się dla ludzi napędem do działania i tworzenia. Nowy kierunek pozwala lepiej rozumieć teraźniejszy świat i cele, do których wspólnie – jako ludzkość – zmierzamy. Trendy pokazują zachodzące w nas zmiany, zmiany w życiu codziennym.

Oto kilka inspiracji na wiosnę i lato 2010, jakimi kierowaliśmy się przy projektowaniu nowych makijaży Stagecolor.

Codzienność

Ludzie mieszkający w kamiennych miastach, w drapaczach chmur zatęsknili za świeżym powietrzem, zielenią lasów i pól, jezior i mórz. W postępowym planie miasta nowoczesna architektura budynków zostanie owładnięta zielenią. Klomby z jadalnymi roślinami, np. leśnymi owocami, jak jagody, jeżyny, morwy czy maliny, albo klomby z warzywami, których będzie tak dużo jak chwastów. Żywopłoty zimozielone uformowane w kształty drzew i parkowych ławek, stolików czy płotów, połączone z naturalnymi materiałami, jak drewno, kamień, szkło czy metal, oświetlone solaryjnymi lampami będą tworzyć baśniowe przestrzenie. Balkony staną się ogródkami warzywnymi. Więcej świeżego powietrza i wysokowartościowego pożywienia, piękna zieleń wokół na co dzień to uczta dla ciała i ducha, a jak dużo dobrego uczyni dla środowiska! Miasta będą zarośnięte roślinnością.

Wertykalne farmy

Hightech-Farm

Coraz szybciej topnieje lodowiec, coraz szybciej rośnie poziom wody. Takie kraje jak Holandia mogą zniknąć za parę lat pod wodą. Holendrzy przez lata nauczyli się żyć w symbiozie z wodą, stali się specjalistami w tej dziedzinie. Już dzisiaj budują domy na wodzie. Być może w przyszłości wszystkich nas czekają pływające domy. Blake Kurasek przedstawia olbrzymi nowoczesny budynek wyrastający bezpośrednio przed miastem z morza. Tu będziemy jeździć na zakupy łódką.

Megafarm

Ogromnych rozmiarów budowla przypominająca szklarnię, w której można mieszkać, pracować i sprzedawać świeże produkty „prosto z krzaka z siódmego piętra”. Projekt grupy SOA.

Już po tych inspiracjach możemy się domyślać, że najmodniejszym w tym sezonie kolorem jest zieleń! Obecnie wiele hollywoodzkich gwiazd angażuje się w ratowanie środowiska, to stało się modne i popularne, tak samo oczywiste jak kiedyś trzeci samochód dla Amerykanów. To opłacalne ze względu na wizerunek, ale przede wszystkim najważniejsze dla przyrody. Aktorzy wspierają różne organizacje, fundacje i instytucje charytatywne, np. Leonardo DiCaprio sponsoruje organizację chroniącą środowisko naturalne, jest w tym konsekwentny, posiada ekologiczny apartament i samochód z silnikiem hybrydowym. Cate Blanchett demonstruje przeciw solariom. Kate Hudson razem z Davidem Babaii stworzyli serię pielęgnacyjną do włosów, z której sprzedaży 10% zysku jest przeznaczone na organizację chroniącą dzikie zwierzęta.

Natura głęboko przeniknęła modę i powróciła na swoje właściwe miejsce. Chociaż styl proponowany przez Yves Saint Laurenta, Louisa Vuittona czy Calvina Kleina jest ozdobny i ostentacyjnie wyidealizowany.

więcej w Cabines nr 38

Luiza Lenartowicz
publikacje Cabines 38
do góry | powrót