I Polski Elementarz dla Wizażystów cz.1

powrót

Makijaż

W erze internetowej jesteśmy zalewani różnymi informacjami, prawdziwymi i wyimaginowanymi. Tylko profesjonaliści o solidnym przygotowaniu potrafią wyłuskać przydatne informacje. W chaosie gubią się często nawet doświadczone kosmetyczki, a co z nowicjuszami, którzy dopiero wkraczają w zawodowy świat? Makijażu uczymy się poprzez teorię i w dużej części praktykę, a przede wszystkim poprzez podglądanie i naśladowanie innych. I Polski Elementarz dla Wizażystów jest skoroszytem, który przygotowałam w formie artykułu dla czytelników Cabines.
muzyka relaksacyjna bez opłat ZAiKS
I Polski Elementarz dla Wizażystów cz.1

Elementarz jest przeznaczony dla początkujących i zaawansowanych, którzy chcą usystematyzować i ułożyć w logiczną całość wiadomości z podstaw makijażu (nie mylić z podstawami wizażystyki). Informacje i wskazówki w nim zawarte pomogą jeszcze trafniej oceniać kształt twarzy, oczu, ust, ewentualne dysproporcje oraz dobrać najlepszy sposób ich korekcji. W końcu wszystkim wizażystkom i kosmetyczkom zależy dzisiaj na najwyższej jakości usług.

  1. część: Makijaż korekcyjny – oczy i usta
  2. część: Makijaż korekcyjny – kształty twarzy – światło i cień
  3. część: Makijaż korekcyjny – róż – kolor i techniki aplikowania

Dla wizażystów zaawansowanych przeznaczona jest część rozszerzona:

  1. Makijaż ślubny 2008 dla danego typu kolorystycznego i stylu
  2. Analiza kolorystyczna
  3. Makijaż dla noszących okulary. Jak malować oczy? (technika UVC i kolorystyka makijażu powiek)
  4. Makijaż fotograficzny
  5. Styl w makijażu

Korekcja oczu i ust

Część 1

  • Oczy: kształt migdałów
  • Korekcja oczu: kształt jest idealny, korekcja zbyteczna
  • Usta: pionowe linie i opadające kąciki ust
  • Korekcja ust: usunąć optycznie pionowe linie, zagłębienia i opadające kąciki ust

Oko w kształcie migdała ma idealną formę, jednak często jest za małe. Na powiekę górną, ruchomą, aplikujemy kolor bardzo jasny, a na powiekę nieruchomą – ciemniejszy. Przestrzeń pod brwią rozjaśniamy, powtarzając naturalne formy. Jeśli chcemy powiększyć oczy, możemy podkreślić ciemniejszym kolorem powiekę dolną i intensywnie wytuszować rzęsy. Krawędź zagęszczamy, a rzęsy tuszujemy w kierunku do góry i na zewnątrz. Oczy nie wymagają korekcji, a jedynie podkreślenia ich kształtu i koloru. Do makijażu powiek stosujemy cienie matowe, jedwabne, pyłki opalizujące w postaci stałej i sypkiej. Usta z pionowymi liniami i opadającymi kącikami Po nałożeniu fluidu, ale jeszcze przed pudrowaniem, w zagłębienia opadających kącików i widocznych bruzd nanosimy kredkę korekcyjną i rozcieramy ją pędzelkiem, a następnie całość pudrujemy.

Część 2

  • Oczy: wypukłe
  • Korekcja oczu: cofnięcie wystającej powieki
  • Usta: o zbyt blisko położonych płatkach
  • Korekcja ust: optyczne rozsunięcie płatków ust do osiągnięcia harmonijnego kształtu

Oko wypukłe malujemy techniką monochromatyczną. Na całą powiekę ruchomą aplikujemy kolor ciemniejszy, wychodząc delikatnie poza fałdę powieki w kierunku do góry i łagodnie na zewnątrz. Przestrzeń pod brwią dyskretnie rozjaśniamy, powtarzając jej naturalną formę. Dodatkowe pomniejszenie oka osiągniemy poprzez zastosowanie kayalu. Krawędź rzęs akcentujemy eyelinerem. Takie oczy najatrakcyjniej wyglądają w makijażu łączącym cienie matowe i opalizujące.
Usta o zbyt blisko położonych względem siebie płatkach wymagających optycznego rozsunięcia.
Około 1 mm powyżej ich naturalnego konturu nanosimy białą kredkę. Środkową część ust konturujemy kolorem jaśniejszym, podobnie stosujemy jasną pomadkę czy błyszczyk, osiągając harmonijny, regularny kształt.

więcej w Cabines nr 28

Luiza Lenartowicz
publikacje Cabines 28
do góry | powrót