Gimnastyka odmładzająca twarz

powrót

Kosmetyka w praktyce

Mięśnie twarzy, w odróżnieniu od pozostałych mięśni ciała, są bezpośrednio połączone ze skórą, która je okrywa. Oznacza to, że kiedy wiotczeją mięśnie, wraz z nimi wiotczeje także skóra. Przyczynia się to bezpośrednio do obwisania skóry, co z kolei prowadzi do tworzenia się np. fałd na górnych powiekach, worków pod oczami czy podgardla.
Muzyka relaksacyjna bez opłat ZAiKS
Gimnastyka odmładzająca twarz

Gdyby ciało było tak zaniedbywane jak twarz, wiele osób nie mogłoby się nawet poruszać, gdyż mięśnie by zanikły. Jednym z powodów takiego zaniedbywania twarzy jest fakt, iż większość ludzi całe swoje nadzieje na piękny wygląd skóry pokłada w coraz to nowszych, "cudownych" środkach. Istnieje co prawda wiele kremów, które poprawiają wygląd skóry i pomagają w utrzymaniu jej w lepszej kondycji, ale nie istnieje żaden, który poprawiłby kondycję mięśni twarzy. Jeśli na przykład mięśnie żołądka są rozleniwione, to nawet wszystkie kremy świata nie będą w stanie przywrócić im siły i zwartości - to samo dotyczy mięśni twarzy. Należy je więc ćwiczyć, aby stały się jędrne i sprężyste

Zalety

O tym, że gimnastykując się, można wzmocnić i ujędrnić ciało, doskonale wie każda kobieta, ale nie każda wie, że ćwiczeniami można także wymodelować twarz. Tymczasem gdy wzmocnimy mięśnie podtrzymujące skórę, zapobiegniemy jej wiotczeniu. Właśnie dzięki temu twarz będzie wyglądała na szczuplejszą, bardziej smukłą. Gimnastyka mięśni nie pozwala również na zniekształcanie jej owalu. To częsty problem kobiet dojrzałych. Ćwiczenia wzmacniające nie pozwalają też na utrwalanie się zmarszczek nadających twarzy zmęczony wygląd. Stosowane przez dłuższy okres czasu, nawet u osób w zaawansowanym wieku daje zadowalające rezultaty.Ćwiczenia zapewniają mocne ukrwienie skóry, co wpływa na jej koloryt i lepszy wygląd. Gimnastyka ta nie jest skomplikowana. Trochę wytrwałości, a efekty naprawdę będą zadowalające. Najlepiej wykonywać ją rano, w czasie porannej toalety, lub wieczorem, przed pójściem spać.

Jak ćwiczyć?

Zaprezentowane poniżej ćwiczenia przyczynią się do podtrzymania młodego wyglądu. Metodę poprawy wyglądu twarzy opracowała w 1930 roku Eva Hoffman, która uważała, że należy intensywnie ćwiczyć mięśnie twarzy, aby stały się jędrne i sprężyste. Pani Eva Hoffman w wieku 76 lat wyglądała na osobę o 20 lat młodszą. Taki wygląd zawdzięczała opracowanym przez siebie samą ćwiczeniom. W 1978 współpracę z Evą Hoffman nawiązała pani Eva Fraser, która kontynuowała pracępani Hoffman.Ćwiczenia należy wykonywać według planu i nie pomijać żadnego z nich. Do kolejnego zestawu ćwiczeń będzie można przejść dopiero wówczas, gdy ćwiczenia podstawowe nie będą sprawiały żadnych kłopotów i będą wykonywane z łatwością.Na pewno wszyscy zgodzą się ze mną, że na ładną sylwetkę trzeba zapracować poprzez odpowiednie zabiegi. W taki sam sposób można poprawić wygląd i estetykę twarzy. Regularne ćwiczenia mięśni twarzy sprawią, że kontur się poprawi, policzki będą jędrne, zmniejszą się fałdki na powiekach, kąciki ust będą ładniej zarysowane, skóra na szyi nabierze sprężystości i elastyczności, podwójny podbródek troszkę się zmniejszy.Plan ćwiczeń jest opracowany tak, aby przyniósł najlepsze rezultaty. Mięśnie wzmacniane będą stopniowo. Cierpliwie należy wykonywać wszystkie ćwiczenia i nie spieszyć się. Trzeba się dobrze skoncentrować na ich wykonywaniu, ale jednocześnie starać się, aby czas ten był chwilą całkowitego relaksu.Ćwiczenia należy rozpocząć od trzyminutowego odprężenia. Zamykamy oczy, bierzemy głęboki wdech i długo, spokojnie wydychamy powietrze. Możemy w trakcie ćwiczeń słuchać muzyki relaksującej.

więcej w Cabines nr 17

Katarzyna Słysz
publikacje Cabines 17
do góry | powrót