ESTHETIC SHOW Nowa jakość targów beauty

powrót

Wywiad

W dniach 22–23 listopada 2014 w Warszawskim Centrum EXPO XXI odbędzie się pierwsza edycja imprezy ESTHETIC SHOW Międzynarodowe Targi Beauty & Spa. Choć jest to nowość na targowej mapie Polski, za przedsięwzięciem stoją osoby dobrze w branży znane i mające doświadczenie w organizacji tego rodzaju imprez. Naszymi rozmówcami są Mariusz Nieścior (dyrektor zarządzający ESTHETIC SHOW) i Maciej Trochimowicz (dyrektor ds. rozwoju ESTHETIC SHOW).
Muzyka relaksacyjna bez opłat ZAiKS
ESTHETIC SHOW Nowa jakość targów beauty

Cabines: Skąd idea zorganizowania nowej imprezy targowej w Polsce? Czy rynek nie jest już dostatecznie nasycony?

Mariusz Nieścior: Dokładnie znamy wszystkie imprezy dedykowane branży kosmetycznej w naszym kraju. Natomiast wchodząc na rynek z naszą propozycją targów, chcemy wnieść nową jakość. Od lat śledzimy najistotniejsze trendy rynku beauty, jego potrzeby i kierunki rozwoju. Wyciągamy wnioski. Mamy też doświadczenie w organizacji targów i konferencji. Maciej organizował Targi Salon Wiosna / Salon Jesień, w latach 2006–10, czyli w okresie ich największej świetności. Dziś prowadzi też firmę BCS Software, która zapewnia elektroniczne narzędzia i system do organizacji targów. Na co dzień więc doskonali swoje rzemiosło i narzędzia do organizacji imprez targowo- -konferencyjnych.

Maciej Trochimowicz: Mariusz z kolei z powodzeniem prowadzi wydawnictwo Spa Inspirations i organizuje co roku konferencje dla sektora spa i beauty w ramach Klubu Biznesu Spa Inspirations. Naturalne stało się więc, że z połączenia tych dwóch potencjałów jesteśmy w stanie zaproponować rynkowi nową imprezę targowo-wystawienniczą. Nową nie tylko dlatego, że premierową, ale nową, bo nowej jakości.

Mariusz Nieścior   Maciej Trochimowicz
MARIUSZ NIEŚCIOR
DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY ESTHETIC SHOW
  MACIEJ TROCHIMOWICZ
DYREKTOR DS. ROZWOJU ESTHETIC SHOW

Cabines: Na czym będzie polegać wyjątkowość tej imprezy, dlaczego warto się na niej wystawić? Dlaczego warto ją odwiedzić?

M.N.: Postawiliśmy przede wszystkim na filar edukacyjno- praktyczny. W części konferencyjnej, a ta będzie bogata, chcemy dać odwiedzającym solidną porcję praktycznej wiedzy. Zostawiamy z boku akademicką retorykę, a skupiamy się na pragmatycznych rozwiązaniach bliskich rzeczywistości współczesnego rynku beauty. Poza tym wyróżnia nas też innowacyjna formuła. Łączymy takie segmenty rynku, których nikt na tego typu imprezach dotychczas nie łączył.

Pracując nad koncepcją i charakterem targów ESTHETIC SHOW, postawiliśmy sobie za cel, aby spełniały one dwa podstawowe kryteria. Po pierwsze mają one odzwierciedlać najatrakcyjniejsze obecnie kierunki rozwoju rynku. Po drugie mają mieć innowacyjną, atrakcyjną dla odwiedzających i wystawców formułę. Stąd też na zakres tematyczny targów złożyły się cztery najistotniejsze kierunki szeroko rozumianej branży beauty: kosmetyka, medycyna estetyczna, spa & wellness oraz biznes, czyli wszystkie te rozwiązania, które służą poprawie funkcjonowania biznesu beauty, a którymi rynek wykazuje coraz większe zainteresowanie. Każdej z tych czterech tematyk dedykowana będzie osobna, wydzielona strefa targowa. Ma to być udogodnienie zarówno dla odwiedzających, bo w ten sposób łatwiej będą mogli znaleźć rozwiązania, których poszukują, jak też dla wystawców, bo eliminujemy efekt sztucznego tłumu. Trzymając się konsekwentnie czterokanałowego zakresu tematycznego, każda z czterech stref będzie miała dedykowaną jej całodniową konferencję.

Cabines:  Z zapowiedzi wynika, że duży nacisk będzie położony właśnie na część konferencyjną.

M.T.: Mamy świadomość tego, że prowadzący biznes beauty są dziś coraz bardziej żądni wiedzy. Chcą się rozwijać, szukają więc inspiracji i praktycznych rozwiązań. Stąd też przygotowaliśmy bardzo bogaty program konferencji. Są to cztery konferencje tematyczne odpowiadające czterem głównym filarom targów – kosmetyce, medycynie estetycznej, spa & wellness i rozwiązaniom biznesowym. Łącznie daje nam to 25 merytorycznych prelekcji. Ich program także był przygotowywany z uwzględnieniem kryterium praktyczności. Tak więc po naszych konferencjach odwiedzający mogą się spodziewać głównie praktycznych porad i rozwiązań, a nie wygłaszanych ex cathedra akademickich wykładów. Dodatkowo przez całe targi odbywać się też będą pokazy i prezentacje firm wystawców. To sprawdzona i ciesząca się dużym zainteresowaniem formuła podnosząca wartość merytoryczną targów.

Cabines: Czy w zamyśle powstania ESTHETIC SHOW była chęć zapełnienia „luki” po Salonie Wiosna/ Jesień, który znikł z kalendarza i mapy targów?

M.T.: Nie był to główny powód. Naczelną przesłanką była chęć stworzenia nowej jakości targów beauty. Z targami, o których pan wspomniał, łączy nas jedynie miejsce, w którym się one odbywają, czyli Centrum Expo XXI. To akurat hala z dobrymi tradycjami, do której trafi każda kosmetyczka.

Cabines: Z zapowiedzi wynika również, że spory nacisk położony zostanie na branżę spa i wellness. Czy uważają Panowie, że jest to szczególnie rozwojowy sektor usług?

M.N.: Spa to nadal bardzo perspektywiczny sektor usług, zwłaszcza w hotelach. To sektor, który podobnie jak inne w branży beauty w ostatnim czasie dość znacząco zmieniał swoje oblicze i chociażby z tych względów wart jest szczególnej uwagi. Spa jako takie praktycznie zniknęło z miast. Obiekty ukierunkowane na relaks albo zostały zamknięte, albo przekształciły się w gabinety medycyny estetycznej. Natomiast w sektorze hotelowym spa to nadal obowiązkowa pozycja w ofercie. Aczkolwiek i tu następują bardzo wyraźne zmiany zmierzające do rozszerzenia usług w kierunku szerszej filozofii, jaką jest wellness. Z drugiej strony coraz więcej hoteli wprowadza u siebie też rozwiązania medycyny estetycznej. O wszystkich tych zmianach oraz o tym, w jaki sposób na nie reagować, z pewnością będzie mowa podczas konferencji Spa & Wellness, pierwszego dnia targów. Obiecująco zapowiada się też sektor wystawienniczy spa. Swoją obecność potwierdziły nam już znaczące marki, a kilka z nich to firmy dawno już niewidziane na imprezach targowych.

więcej w Cabines nr 66

rozmawiał: Michał Domamński
publikacje Cabines 66
do góry | powrót