Beauty Düsseldorf 2017 - międzynarodowe święto branży kosmetycznej

powrót

Targi

Za nami kolejna edycja najważniejszej światowej imprezy kosmetycznej. W dniach 31 marca – 2 kwietnia kompleks targowy Düsseldorf Exhibition Centre odwiedziło 55 tysięcy gości targowych, utwierdzając tym samym targi Beauty Düsseldorf na najwyższym stopniu podium wśród wszystkich imprez poświęconych kosmetyce profesjonalnej.
rejuvi cosmetics
Beauty Düsseldorf 2017 - międzynarodowe święto branży kosmetycznej

W czterech potężnych halach targowych swoją ofertę zaprezentowało 1500 wystawców i marek ze świata szeroko pojętej kosmetyki oraz branż pokrewnych – w tym zdobienia paznokci, spa, wellness czy podologii. Co warto podkreślić, równolegle z targami kosmetycznymi w sąsiadujących halach odbywały się dwie inne imprezy, które również przyciągnęły tysiące odwiedzających. Były to targi fryzjerskie oraz makijażu i stylizacji artystycznej, te ostatnie – bardzo widowiskowe – przeznaczone były w dużej części dla wizażystów, stylistów i twórców efektów specjalnych dla branż filmowej i teatralnej.

Jak co roku ogromne wrażenie robiła sprawność organizacyjna imprezy. Kilkaset równolegle czynnych kas umożliwiło bezproblemową obsługę kilkudziesięciu tysięcy odwiedzających, którzy nie mieli powodów do narzekań na czas oczekiwania – był on ograniczony do zaledwie kilku minut w godzinach największego „szczyzania, często prezentowane przez znane osoby i branżowe autorytety, przyciągały prawdziwe tłumy. Zainteresowani potrafili „zakorkować” nawet najszersze przejścia pomiędzy stoiskami, które w Niemczech (podobnie jak np. na imprezach w Stanach Zjednoczonych) bardziej przypominały autostrady aniżeli hale targowe. To właśnie dzięki tym szerokim ciągom komunikacyjnym w głównych halach można było się poczuć bardzo komfortowo. Każdy odwiedzający mógł oczywiście liczyć na pełne wsparcie organizatorów w zakresie informacji o targach i wystawcach. W punktach informacyjnych można było na przykład poprosić o wydrukowanie listy wystawców wg dowolnego interesującego nas klucza. Aby wypróbować ten serwis, poprosiliśmy o listę wystawców tu”. Goście otrzymywali identyfikatory umożliwiające poruszanie się po opłaconych imprezach. Sporo osób skorzystało też z możliwości zakupu e-biletów za pośrednictwem internetu, co jeszcze bardziej przyspieszyło obsługę.

komfort odwiedzających zadbali zarówno organizatorzy, jak i sami wystawcy. Stoiska były nie tylko gustowne, ale również bardzo obszerne, zbudowane z myślą o wygodzie odwiedzających je klientów. Każdy z nich swobodnie mógł zapoznać się z nowościami, które jak co roku pokrywały się z nowymi trendami panującymi w kosmetyce profesjonalnej. Innowacyjne technologie oraz nowe rozwiąszczyzania, często prezentowane przez znane osoby i branżowe autorytety, przyciągały prawdziwe tłumy. Zainteresowani potrafili „zakorkować” nawet najszersze przejścia pomiędzy stoiskami, które w Niemczech (podobnie jak np. na imprezach w Stanach Zjednoczonych) bardziej przypominały autostrady aniżeli hale targowe. To właśnie dzięki tym szerokim ciągom komunikacyjnym w głównych halach można było się poczuć bardzo komfortowo.

 Każdy odwiedzający mógł oczywiście liczyć na pełne wsparcie organizatorów w zakresie informacji o targach i wystawcach. W punktach informacyjnych można było na przykład poprosić o wydrukowanie listy wystawców wg dowolnego interesującego nas klucza. Aby wypróbować ten serwis, poprosiliśmy o listę wystawców i marek polskich obecnych na Beauty International. Już po chwili trzymałem w ręku jeszcze ciepłą kartkę papieru, na której widniało dwunastu polskich wystawców uporządkowanych według topografii hal w kierunku od hali 9 do 12. To sprawiło, że mogliśmy, zachowując kierunek, odwiedzić wszystkie stoiska, nie tracąc ani jednego zbędnego kroku na ich szukanie.

O rodzimych firmach, które wystawiły się na tej największej światowej imprezie, więcej napiszemy w kolejnym wydaniu Cabines. Zapytamy również o wrażenia z targów i perspektywy ekspansji na europejskie rynki.

Goście targowi mieli okazję nie tylko zapoznać się z nowościami technologicznymi i produktowymi, ale również mogli uczestniczyć w szerokiej gamie imprez towarzyszących. Bogata oferta szkoleń i warsztatów z pewnością zaspokoiła wszelkie możliwe potrzeby przybyłych do Düsseldorfu profesjonalistów. Ogromną popularnością cieszyły się również wydarzenia z pogranicza edukacji, rozrywki i rywalizacji – przede wszystkim prestiżowe Międzynarodowe Mistrzostwa Makeup, będące od lat jedną z głównych atrakcji towarzyszących niemieckiej imprezie.

Targi Beauty Düsseldorf to przede wszystkim miejsce spotkań biznesowych. Przedstawiciele różnych firm i organizacji branżowych mają tu okazję do spotkań w cztery oczy, a także dyskusji panelowych. Nawiązywane są kontakty, które często przyjmują formę konkretnych umów. Organizatorzy wychodzą naprzeciw potrzebom profesjonalistów, tworząc sprzyjającą rozmowom atmosferę i warunki techniczne. Jednym z wartych uwagi przedsięwzięć była organizacja strefy Spa Business Lounge, gdzie przedstawiciele świata spa i wellness mogli wymieniać doświadczenia oraz dyskutować o perspektywach rozwoju reprezentowanych przez siebie branż.

Impreza po raz kolejny pokazała, że świat szeroko pojętej kosmetyki profesjonalnej, spa, wellness i branż pokrewnych jest na fali wznoszącej. W samych Niemczech na znaczeniu zyskuje coraz bardziej podologia – z usług profesjonalistów z tej dziedziny regularnie korzysta rosnąca rzesza klientów. Rośnie również świadomość właścicieli i pracowników salonów kosmetycznych, centrów spa i wellness oraz gabinetów podologicznych. Z bogatej oferty szkoleniowej udostępnionej przez organizatorów i wystawców skorzystało w tym roku ponad 10 tysięcy chętnych, uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach, prelekcjach, pokazach i dyskusjach panelowych.

Kolejna edycja imprezy odbędzie się w dniach 8–11 marca 2018 roku. Z pewnością jak co roku wybierzemy się do Düsseldorfu, ponieważ jest tu co oglądać i o czym pisać. Fotoreportaż z imprezy zamieściliśmy na naszej stronie internetowej. Zapraszamy!

W tekście wykorzystano
informacje Messe Düsseldorf
Leszek Kryniewski
publikacje Cabines 82
do góry | powrót