Wstęp do kosmetyki. Podstawy anatomiczno-dermatologiczne w kosmetyce.

powrót
Wstęp do kosmetyki. Podstawy anatomiczno-dermatologiczne w kosmetyce.

Monika Grono, Marzenna Mrozowska, Aleksandra Salczyńska, Alina Sroka, Beata Woźnicka, Anna Zaborowska

Monika Grono, Marzenna Mrozowska, Aleksandra Salczyńska, Alina Sroka, Beata Woźnicka, Anna Zaborowska
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 576
Rodzaj oprawy: brak danych
Wydawca: Nowa Era
ISBN: 978-83-267-1199-2
Cena: 53 PLN
Dystrybucja: www.nowaera.pl

Seria: Technik usług kosmetycznych

Odpowiada całej złożoności wymagań do egzaminów z kwalifikacji w zawodzie technik usług kosmetycznych - w zakresie kwalifikacji A.61 i kwalifikacji A.62. Zawiera informacje niezbędne do opanowania wiedzy teoretycznej, jak również zdobycia umiejętności praktycznych.

Seria ma ergonomiczny podział - na 4 części: . „Wstęp do kosmetyki” (informacje podstawowe do kształcenia w dwu kwalifikacjach), jeden podręcznik do kwalifikacji A.61 i dwie części do kwalifikacji A.62.

Dzięki takiemu podziałowi odbiorcy mogą dostosować zakupy do swojego profilu zainteresowań kosmetyką.

Książki wyróżnia profesjonalna i zawsze uzasadniona merytorycznie szata graficzna.

Publikacje posiadają cechy ułatwiające pracę nauczycieli zawodu i słuchaczy kursów:

  • wyważony, wystarczający do zdania egzaminów zakres informacji,
  • poprawność merytoryczną, która daje możliwość weryfikacji informacji z innych źródeł,
  • logiczną, konsekwentną strukturę treści,
  • dużo fotografii i materiału ilustracyjnego ułatwiających przedstawianie zagadnień,
  • algorytmy ważnych zabiegów ułatwiające przygotowanie się do praktycznego ich
    wykonania,
  • zestawienia tabelaryczne, schematy i zdjęcia sekwencyjne, skracające czas objaśniania tematów, ułatwiające naukę wzrokowcom,
  • pytania kontrolne i ćwiczenia pozwalające czytelnikowi zorientować się czy już opanował dany materiał,
  • słowniczki zwrotów i terminów fachowych: polsko-angielski i polsko-niemiecki oraz indeks rzeczowy na końcu podręcznika.

Spis treści

DZIAŁ I. Bezpieczeństwo i higiena pracy
ROZDZIAŁ 1. Higiena osobista i higiena pracy
ROZDZIAŁ 2. Podstawy ergonomii i higiena pracy
ROZDZIAŁ 3. Zagrożenia natury społecznej
ROZDZIAŁ 4. Zapobieganie chorobom
ROZDZIAŁ 5. ABC pierwszej pomocy
ROZDZIAŁ 6. Przygotowanie i wyposażenie apteczki w gabinecie kosmetycznym
ROZDZIAŁ 7. Czysty gabinet
ROZDZIAŁ 8. Sterylizacja narzędzi wykorzystywanych w pracy kosmetyczki
DZIAŁ II. Podstawy anatomii
ROZDZIAŁ 9. Ogólna budowa i funkcje skóry
ROZDZIAŁ 10. Przenikanie substancji przez skórę
ROZDZIAŁ 11. Starzenie się skóry
ROZDZIAŁ 12. Układ mięśniowy
DZIAŁ III. Podstawy diagnostyki dermatologicznej
ROZDZIAŁ 13. Wiadomości wstępne
ROZDZIAŁ 14. Choroby skóry o podłożu infekcyjnym
ROZDZIAŁ 15. Choroby skóry związane z zaburzeniami układu odpornościowego
ROZDZIAŁ 16. Inne choroby skóry
ROZDZIAŁ 17. Choroby włosów i paznokci
ROZDZIAŁ 18. Choroby przenoszone drogą płciową
DZIAŁ IV. Podstawy żywienia w kosmetyce
ROZDZIAŁ 19. Czym jest żywienie
ROZDZIAŁ 20. Racjonalne żywienie a diety
ROZDZIAŁ 21. Wpływ odżywiania na skórę i jej przydatki
ROZDZIAŁ 22. Żywienie a choroby cywilizacyjne
ROZDZIAŁ 23. Wartość energetyczna i odżywcza produktów spożywcz
ROZDZIAŁ 24. Zatrucia pokarmowe i choroby pasożytnicze
DZIAŁ V. Podstawy chemii w kosmetyce
ROZDZIAŁ 25. Związki chemiczne w kosmetyce
ROZDZIAŁ 26. Surowce kosmetyczne i ich działanie w kosmetykach
ROZDZIAŁ 27. Obliczenia i sprzęt laboratoryjny
ROZDZIAŁ 28. Technologia emulsji kosmetycznych
ROZDZIAŁ 29. Substancje zapachowe
ROZDZIAŁ 30. Maseczki kosmetyczne
ROZDZIAŁ 31. Ocena preparatu gotowego
DZIAŁ VI. W dialogu z klientką – podstawy psychologii
ROZDZIAŁ 32. Czego potrzebuje człowiek
ROZDZIAŁ 33. Porozmawiajmy
ROZDZIAŁ 34. Asertywność
ROZDZIAŁ 35. Zatrzymać konflikt
ROZDZIAŁ 36. Sztuka negocjacji
ROZDZIAŁ 37. I ty możesz być liderem
ROZDZIAŁ 38. Sposoby radzenia sobie ze stresem
ROZDZIAŁ 39. Etyka w pracy kosmetyczki
DZIAŁ VII. Działalność gospodarczo-usługowa w salonie kosmetycznym
ROZDZIAŁ 40. Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej
ROZDZIAŁ 41. Stosowanie prawa w działalności gospodarczej
ROZDZIAŁ 42. Podejmowanie działalności gospodarczej
ROZDZIAŁ 43. Marketing i reklam